Improving employees' attitude to learning through gamification: what influence? - Groupe d'Études et de Recherche Interdisciplinaire en Information et COmmunication
Communication Dans Un Congrès Année : 2024

Improving employees' attitude to learning through gamification: what influence?

Améliorer l'attitude des salariés face à l'apprentissage par la gamification : quelle influence ?

Résumé

•Research aim: To explore existing gamification practices in vocational training and assess their impact on motivation and learning outcomes. •Design/methodology/approach: This study adopts a research design using semi-structured interviews to gather data on gamification practices in vocational training. •Results: The findings indicate that gamification practices have the potential to have a significant impact on learning motivation and learning outcomes. •Research limitations and implications: Limitations include sample size and the specificity of the context studied. These must be taken into account for appropriate interpretation of the results. •Practical implications: Gamification can serve as an effective tool for enhancing employees' motivation to learn within organizations, thereby improving the effectiveness of professional training. •Originality/value: This research stands out for its exploration of the applications of gamification in professional training and its potential to enhance corporate learning.
- Objectif de la recherche : explorer les pratiques de gamification existantes dans la formation professionnelle et évaluer leur impact sur la motivation et les résultats de l'apprentissage. - Conception/méthodologie/approche : Cette étude adopte un modèle de recherche utilisant des entretiens semi-structurés pour recueillir des données sur les pratiques de gamification dans la formation professionnelle. - Résultats : Les résultats indiquent que les pratiques de gamification ont le potentiel d'avoir un impact significatif sur la motivation et les résultats de l'apprentissage. - Limites et implications de la recherche : Les limites comprennent la taille de l'échantillon et la spécificité du contexte étudié. Elles doivent être prises en compte pour une interprétation appropriée des résultats. - Implications pratiques : La gamification peut servir d'outil efficace pour renforcer la motivation des employés à apprendre au sein des organisations, améliorant ainsi l'efficacité de la formation professionnelle. - Originalité/valeur : Cette recherche se distingue par son exploration des applications de la gamification dans la formation professionnelle et son potentiel pour améliorer l'apprentissage en entreprise.
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hal-04768747 , version 1 (06-11-2024)

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  • HAL Id : hal-04768747 , version 1

Citer

Mourad Bofala, Julian Alvarez. Improving employees' attitude to learning through gamification: what influence?. 35ème congrès de l'AGRH, AGRH, Oct 2024, Barcelona (SPAIN), Spain. ⟨hal-04768747⟩
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