Professionals’ Awareness of Young Carers in Schools: Results from a French Survey - Université de Lille
Article Dans Une Revue International Journal of Environmental Research and Public Health Année : 2022

Professionals’ Awareness of Young Carers in Schools: Results from a French Survey

Résumé

Few studies have investigated professionals’ awareness of young carers (YCs). Therefore, the main aim of this study was to explore school professionals’ awareness of YCs. The secondary aim was to compare professionals’ responses according to their occupation. A total of 2658 professionals took part in this study by completing an online questionnaire. The results indicated that the mean for the perceived age for care beginning was 10.3 years old, with parents being perceived as the most frequent care recipient. The main caring activities reported were domestic chores, emotional support and sibling care, while care provided directly to the care recipient was perceived as less frequent. Many suggestions for improving the identification, referral and support of YCs were seen as relevant, but professionals were less supportive of suggestions for adjustments within schools. The key training needs centered around better identifying YCs and developing better knowledge of their difficulties. Differences were observed according to occupation, with administrative staff and teachers having less accurate perceptions than school counsellors as well as social and health professionals. This study shows that it can be difficult for school professionals to imagine a child providing care. Specific training, therefore, needs to be proposed according to school professionals’ occupations.
Peu d'études se sont penchées sur la connaissance qu'ont les professionnels des jeunes aidants. Par conséquent, l'objectif principal de cette étude était d'explorer la sensibilisation des professionnels de l'enseignement à l'égard des jeunes aidants. L'objectif secondaire était de comparer les réponses des professionnels en fonction de leur profession. Au total, 2658 professionnels ont participé à cette étude en remplissant un questionnaire en ligne. Les résultats indiquent que l'âge moyen perçu pour le début des soins est de 10,3 ans, les parents étant perçus comme les bénéficiaires de soins les plus fréquents. Les principales activités de soins rapportées étaient les tâches domestiques, le soutien émotionnel et les soins aux frères et sœurs, tandis que les soins fournis directement au bénéficiaire des soins étaient perçus comme moins fréquents. De nombreuses suggestions visant à améliorer l'identification, l'orientation et le soutien des jeunes enfants ont été jugées pertinentes, mais les professionnels se sont montrés moins favorables aux suggestions d'ajustements au sein des écoles. Les principaux besoins en matière de formation concernent l'amélioration de l'identification des jeunes enfants et une meilleure connaissance de leurs difficultés. Des différences ont été observées en fonction de la profession, le personnel administratif et les enseignants ayant des perceptions moins précises que les conseillers scolaires et les professionnels du secteur social et de la santé. Cette étude montre qu'il peut être difficile pour les professionnels de l'école d'imaginer un enfant qui s'occupe d'eux. Des formations spécifiques doivent donc être proposées en fonction des métiers des professionnels de l'école.
Fichier principal
Vignette du fichier
Untas et al., 2022 (EDUCARE 2.1).pdf (1.65 Mo) Télécharger le fichier
Origine Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Dates et versions

hal-04298306 , version 1 (21-11-2023)

Licence

Identifiants

Citer

Aurélie Untas, Christel Vioulac, Pauline Justin, Agnes Leu, Géraldine Dorard. Professionals’ Awareness of Young Carers in Schools: Results from a French Survey. International Journal of Environmental Research and Public Health, 2022, International Journal of Environmental Research and Public Health, 19 (21), p.14172. ⟨10.3390/ijerph192114172⟩. ⟨hal-04298306⟩
12 Consultations
4 Téléchargements

Altmetric

Partager

More