Investigation of the impact of relational framing on self-determination toward a distress tolerance task - Université de Lille Accéder directement au contenu
Poster De Conférence Année : 2023

Investigation of the impact of relational framing on self-determination toward a distress tolerance task

Résumé

Introduction. Relational Frame Theory assumes that relational framing could impact motivation and behavioral commitment. Murthy et al., (2019) have shown that participants had better performance in a distress tolerance task, emotional experience, and task evaluation when its instructions used hierarchical framing or a mix of hierarchical and conditional framing than when they used only conditional framing. The current study aimed to replicate those findings and evaluate the impact of instruction framing on self-determination indicators. Methods. 167 participants (Age: M = 23.3, SD = 3.7; 54.49% of women) took part in this study. A pre-test notably measured emotional experience. Then, a distress tolerance task was performed with {Conditional; Hierarchical; Mixed} instruction framing. Finally, a post-test notably measured emotional experience, task evaluation, and self-determination indicators (e.g., interest, valuation, effort) Results. A significant impact of instruction framing was only observed in some self-determination indicators, with a superiority tendency of hierarchical and conditional framing over mixed framing. Discussion. This study has not replicated Murthy et al., (2019)’s findings. However, it highlighted the impact of relational framing on self-determination indicators.
Introduction. La théorie des cadres relationnels suppose que le cadrage relationnel pourrait avoir un impact sur la motivation et l'engagement comportemental. Murthy et al. (2019) ont montré que les participants avaient de meilleures performances dans une tâche de tolérance à la détresse, expérience émotionnelle et évaluation de la tâche lorsque les instructions utilisaient un cadrage hiérarchique ou un mélange de cadrage hiérarchique et conditionnel que lorsqu'elles n'utilisaient qu'un cadrage conditionnel. La présente étude visait à reproduire ces résultats et à évaluer l'impact du cadrage des instructions sur des indicateurs d'autodétermination. Méthodes. 167 participants (âge : M = 23,3, SD = 3,7 ; 54,49% de femmes) ont pris part à cette étude. Un pré-test a notamment mesuré l'expérience émotionnelle. Ensuite, une tâche de tolérance à la détresse a été réalisée avec un cadre d'instruction {Conditionnel ; Hiérarchique ; Mixte}. Enfin, un post-test a notamment mesuré l'expérience émotionnelle, l'évaluation de la tâche et des indicateurs d'autodétermination (par exemple, l'intérêt, la valorisation, l'effort) Résultats. Un impact significatif du cadre d'instruction n'a été observé que pour certains indicateurs d'autodétermination, avec une tendance à la supériorité des cadrages hiérarchique et conditionnel sur le cadrage mixte. Discussion. Cette étude n'a pas reproduit les résultats de Murthy et al. (2019). Cependant, elle a mis en évidence l'impact du cadrage relationnel sur les indicateurs d'autodétermination.
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!ACBS - Kaczmarek, N., Mignon A., & Rousseau, A. (2023). Investigation of the impact of the impact of relational framing on self-determination toward a distress tolerance task.pdf (572.98 Ko) Télécharger le fichier
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Dates et versions

hal-04388508 , version 1 (11-01-2024)

Identifiants

  • HAL Id : hal-04388508 , version 1

Citer

Nicolas Kaczmarek, Astrid Mignon, Amelie Rousseau. Investigation of the impact of relational framing on self-determination toward a distress tolerance task. Association for Contextual Behavioral Sciences World Conference, Jul 2023, Nicosia, Cyprus. ⟨hal-04388508⟩
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